Mindful eating: jak se soustředit na jídlo a skutečně si ho vychutnávat?

K životnímu stylu #hygge neodmyslitelně patří "hektolitry" kávy a hrsti sladkých koláčků, ale zároveň i zdravý životní styl lehké jídlo a dostatek pohybu. Jak tohle může vůbec fungovat? Trik je v tzv. mindful eating, nejdůležitějším bodu hygge stylu. 

 

Vědomé jezení je hlavně o tom, že by si měl člověk proces vaření pořádně užít a hlavně vychutnat hotové dílo. S tím právě souvisí i něco sladkého na zub jako třeba oblíbený dortík nebo třeba horká čokoláda, kterou budete upíjet se svou milovanou polovičkou. Čas od času rozhodně není na škodu upustit od striktních požadavků na zdravý životní styl a dát si nějakou mňamku, na kterou máme chuť.

 

9ac50c36-5eae-11ea-a874-a0369f10330e

Nemusí to být ale jen o sladkostech. Můžete třeba změnit vaši klasickou snídani skládající se z chleba namazaného máslem a marmeládou za misku teplé ovesné kaše. Vyzkoušeli jste už naši zapečenou verziborůvkovou zavařeninou?

Za nás v těchto chladných březnových dnech rozhodně vede! Další skvělou volbou je pečené maso s bramborami, cibulí, mrkví a bylinkami, které provoní celý váš byt. Hotový pokrm si pak můžete vychutnat v kombinaci s teplým nápojem, svíčkami a nejbližšími přáteli. No, nezní to prostě skvěle? Stolování s ostatními je opravdu důležitým krokem, kdy dokážete zpomalit a vychutnat si každý kousek jídla.

 

Pomůže vám s tím také:

· Poslouchání vlastního těla a jíst jen ve chvíli, kdy máme opravdu hlad

· Přestat jíst, když jsme plní

· Během jezení se soustředit hlavně na jídlo, takže telka a mobil jdou stranou!

 

Takových bodů by mohlo být mnohem více, ale nechceme vás svazovat nějakými ‚,pravidly‘‘, co musíte dodržovat. Prostě poslouchejte své tělo a naplno si vychutnejte své jídlo. Ať už více nebo méně zdravé, na tom nezáleží. Hlavně žádné výčitky a užijte si to!

 

Co znamená mindful eating pro vás? Napište nám to na našem instagramovém nebo facebookovém profilu, budeme se moc těšit! :-)