5 mýtů o veganech a co je na nich pravdy?

Nebojte se, nebudeme vás nutit konvertovat k veganům, ale třeba máte i vy ve svém okolí
jednoho takového “klíčkomila” a marně přemýšlíte nad tím, jak to s těmi mýty o veganství vlastně je.
I přes jeho rostoucí popularitu totiž koluje o veganství spoustu matoucích informací a většina
z nás si vegana představí jako bledou podvyživenou osobu, která žije pouze z výhonků rostlin.


Zkrátka tito lidé získali špatnou reputaci, kterou si ale ne nutně zaslouží. Proto jsme si pro vás
dnes připravili rozebrání 5 nejčastějších mýtů, které jste už i vy určitě několikrát zaslechli. A
proč? I když nejste veganem, můžete se veganskou stravou čas od času inspirovat a nahradit
tradiční masitý pokrm zajímavou a chutnou alternativou.

1. Veganům chybí protein
Že musíme konzumovat maso, abychom měli dostatek bílkovin? V mase opravdu protein je,
ale neznamená to, že nikde jinde se nevyskytuje. Vynikajícím zdrojem jsou fazole a luštěniny,
ořechy, zelená zelenina (především hrášek, brokolice a špenát) a obiloviny (rýže, quinoa).


2. Budete mít pořád hlad
Tenhle mýtus má kořeny v myšlence, že vegani jedí jen nudné saláty a tofu. Opak je pravdou
– správně poskládané veganské jídlo je často bohaté na vlákninu, takže vydrží déle plní bez
pocitu hladu.

22c97160-f656-11e9-981a-008cfa043684

3. Být veganem je drahé
Pokud si představíte rostlinné zpracované náhražky masa a hotová jídla, pak se jedná o
drahou záležitost. Na druhou stranu luštěniny, zelenina a ovoce, které jsou základem veganské
stravy, jsou už lépe cenově dostupné. Záleží jen na preferencích dané osoby.


4. Neexistují žádné zdravotní přínosy veganství
Kromě zvýšené hladiny energie existuje mnoho dalších vědecky podložených výhod
plynoucích z vynechání masa ze svého jídelníčku. Mají nižší riziko rozvoje rakoviny a
zejména nižší výskyt rakoviny tlustého střeva a konečníku, prostaty a prsu. Navíc je zde
mnohonásobně menší riziko vysoké hladiny cholesterolu a srdečních chorob, které jsou
spojené s konzumací masa.


5. Je obtížné být veganem
Tohle není úplný mýtus. Jakákoliv změna životního stylu je těžká, když měníte návyky
používané celý váš život. Proto byste do toho neměli skákat po hlavě a spíše si postupně
hledat informace. Jakmile budete mít základní vzdělání o veganství, pak to bude mnohem
snazší.


Zlákali jsme vás a zkusíte do svého jídelníčku zahrnout více rostlinné stravy? Dejte
nám vědět na našem Instagramu nebo Facebooku, budeme se moc těšit na vaše názory a tipy
na veganské recepty, které jste vyzkoušeli! ☺